- Ethical consumption as an alternative to the consumer lifestyle of modern society , Czasopismo Ekonomia i Prawo. 2022.
- Konsumpcjonizm i współdziałanie na rzecz jego negatywnych konsekwencji [w:] Współdziałanie i współdzielenie się w relacjach społecznych, gospodarczych i zarządzaniu organizacjami, K. Kukawska, M. Skiba, S. Skolik (red.), Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2019.
- Poczucie szczęścia a zamożność mieszkańców w UE" ,"Przedsiębiorczości i Zarządzanie", tom XIX, cz. 2, zeszyt 10/ 2018.
- Zmiany w konsumpcji w unijnych gospodarstwach domowych i ich związek ze zmianami PKB", "Przedsiębiorczość i Zarządzanie", cz. 1, zeszyt 10/ 2018.
- Sytuacja dochodowa gospodarstw domowych w krajach UE w warunkach pokryzysowych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 499/2018.
- Dobrobyt społeczno-ekonomiczny w krach UE w warunkach pokryzysowych, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 489/2017.
- Przedsiębiorstwo wobec współczesnych wyzwań rynkowych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2015, współautor
- Eco-labelling as a tool of CSR”, Optimum. Studia Ekonomiczne 2015, Nr 5 (77), współautor
- Konsumpcja a wzrost gospodarczy. W cieniu globalnego kryzysu gospodarczego [w:] Zaszyty Naukowe Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. W kierunku zintegrowanego rozwoju, Wydanie I, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Zeszyt nr 38, 2/ 2014. Rzeszów 2014.
- Changes in Consumption as a Result of the Global Economic Crisis in the European Union Countries [w:] International Journal of Multidisciplinary Thought, Volume 04, 2014, Number 02.
- Skłonności konsumpcyjne Polaków w warunkach kryzysu gospodarczego, Zeszyty Naukowe SGGW Polityki Europejskie, Finanse i Marketing, Nr 9(58), 2013.
- Śleszyńska A., Komunikacja korporacyjna jako narzędzie budowania relacji z otoczeniem w: Skuteczna komunikacja w biznesie. Wybrane zagadnienia, red. Gołaszewska-Kaczan, E. Kuzionko-Ochrymiuk (re, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2024, s. 132-146
- Śleszyńska-Świderska A., Branding and place image on the exampleof the capital city of Warsaw, Przegląd Politologiczny. Political Science Review : PP. R. 28, nr 3 / 2023, s. 113-128
- Śleszyńska-Świderska A., Outsourcing jako forma współpracyusprawniającafunkcjonowanieprzedsiębiorstwa w: Współdziałanie w podmiotach prywatnych i publicznych a wykorzystanie nowych technologii w komunikacji w czasie zmiany, red. Karczewska, K. Kukowska,S. Skolik, Politechnika Częstochowska: Wydział Zarządzania, Częstochowa 2022, s. 60-73.
- Śleszyńska-Świderska A., Modelowe ujęcie zachowania konsumentów w:Zarządzanie Przedsiębiorstwem. Wybrane zagadnienia., red. U. Gołaszewska – Kaczan, Uniwersytet w Bialymstoku, Białystok 2022, s. 119-128.
|